ZMLUVNÉ PODMIENKY

ZMLUVNÉ PODMIENKY

VŠEOBECNÉ ZMLUVNÉ PODMIEKY ÚČASTI NA ZÁJAZDOCH CESTOVNEJ KANCELÁRIE AWERTRAVEL, s.r.o.

I. Úvodné ustanovenie

Cestovná kancelária AWERTRAVEL s.r.o. (ďalej len CK, alebo Awertravel) zabezpečuje všetky druhy služieb cestovného ruchu pre domácich a zahraničných klientov. Služby zabezpečuje priamo alebo sprostredkovaním cez iné cestovné kancelárie.

II. Vznik zmluvného vzťahu

CK Awertravel vstupuje do zmluvného vzťahu prostredníctvom vlastného predajného miesta, alebo externých autorizovaných predajcov. Zmluva o zájazde (Prihláška) medzi Awertravel a objednávateľom vzniká prijatím záväznej prihlášky na zájazd a uhradením zálohy alebo plnej ceny zájazdu. Jej obsahom je poskytnutie služby cestovného ruchu v rozsahu a za podmienok uvedených v ponukách zájazdov a upresnených v podrobných pokynoch pre účastníka zájazdu. K prihláseniu na zájazd je nutné podať riadne vyplnenú prihlášku na tlačive CK jednotlivcom, alebo vystavením objednávky organizáciou. Za správnosť údajov uvedených na prihláške, resp. objednávke zodpovedá v plnom rozsahu objednávateľ (klient). Za neplnoleté deti podpisuje prihlášku zákonný zástupca. Zmluva o zájazde platí pre všetky ďalšie osoby na nej uvedené. Za plnenie zmluvných záväzkov ostatných osôb uvedených na zmluve ručí objednávateľ ako za plnenie svojich vlastných záväzkov. Prevzatie písomnej prihlášky a ďalších potrebných dokladov odsúhlasí CK potvrdením.

III. Cenové a platobné podmienky

Cena zájazdu je zmluvnou cenou, dohodnutou písomne medzi CK a objednávateľom. Pri podaní prihlášky, resp. objednávky je klient povinný uhradiť zálohu vo výške 50% z ceny zájazdu. Doplatok do plnej výšky je klient povinný uhradiť najneskôr 30 dní pred dňom nástupu na zájazd ak nebolo dohodnuté inak. Ak objednávateľ neuhradí dohodnutú cenu zájazdu v stanovenom termíne, môže CK od zmluvy odstúpiť a objednávateľ je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu podľa článku VII. Všeobecných podmienok. Ceny zájazdov sú kalkulované ku dňu 10.11.2016. CK si vyhradzuje právo upraviť cenu zájazdu a dopravy v prípade závažných okolností (zmeny kurzu EUR voči USD o viac ako 5%, ďalej výrazných zmien cien leteckej a autokarovej dopravy viac ako o 5%), Túto zmenu je povinná CK oznámiť klientovi najneskôr 21 dní pred nástupom na zájazd.

IV. Cestovné doklady

Každý účastník zahraničného zájazdu musí mať vlastný platný cestovný doklad. Platnosť minimálne 6 mesiacov od termínu ukončenia zájazdu do štátov s vízovou povinnosťou. Deti nad 5 rokov, ktoré sa zúčastnia na zájazde spolu s rodičmi musia mať svoj vlastný pas. Je povinnosťou zákazníka preveriť si pred cestou, či jeho cestovný doklad spĺňa všetky náležitosti, ktoré vyžaduje štát, do ktorého cestuje.

V. Práva a povinnosti Awertravel

K právam a povinnostiam objednávateľa uvedených v článku VI. sa vzťahujú im zodpovedajúce práva a povinnosti Awertravel.

VI. Práva a povinnosti objednávateľa

a/ K základným právam objednávateľa patrí:

b/ K základným povinnostiam objednávateľa patrí:

c/ K povinnostiam objednávateľov skupinových zájazdov, ktorí sú účastníkmi zmluvného vzťahu ďalej patrí:

VII. Odstúpenie od zmluvy, zmluvná pokuta

Objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu. Ak nie je dôvodom odstúpenia od zmluvy porušenie povinností Awertravel, ktoré sú určené zmluvou, alebo ak Awertravel odstúpi od zmluvy z dôvodu porušenia povinností objednávateľom, je objednávateľ povinný zaplatiť Awertravelu zmluvné pokuty z vopred stanovenej celkovej ceny zájazdu nasledovne: a/ zájazdy na pravidelných linkách leteckých spoločností mimo EU • do 61 dní pred začiatkom odletu 100,- EUR/osoba • od 60 do 31 dní pred dňom odletu 30 % ceny zájazdu • od 30 do 21 dní pred dňom odletu 50 % ceny zájazdu • od 20 do 11 dní pred dňom odletu 80 % ceny zájazdu • v dobe kratšej ako 10 dní pred dňom odletu 100% ceny zájazdu b/ ostatné zájazdy • do 45 dní pred začiatkom zájazdu 35,- EUR/osoba • od 44 do 30 dní pred začiatkom zájazdu 30 % ceny zájazdu • od 29 do 20 dní pred začiatkom zájazdu 50 % ceny zájazdu • od 19 do 10 dní pred začiatkom zájazdu 80 % ceny zájazdu • v dobe kratšej ako 10 dní pred začiatkom zájazdu, alebo pri nenastúpení na zájazd 100% ceny zájazdu Zrušenie zmluvy alebo objednávky na zájazd je objednávateľ povinný urobiť písomne. Pri odoslaní písomného storna zájazdu poštou je pre stanovenie stornovacieho poplatku rozhodujúci dátum odoslania, pri osobnom odovzdaní dátum uvedený na stornovacom liste

VIII. Zmeny dohodnutých služieb, zrušenie zájazdu

1. Ak je Awetravel nútená pred začiatkom zájazdu zmeniť podstatnúpodmienku zmluvy, navrhne objednávateľovi zmenu zmluvy.Objednávateľ má právo sa rozhodnúť, či so zmenou súhlasí, alebo od zmluvy odstúpi bez zaplatenia zmluvných pokút. 2. Awertravel má právo zrušiť zájazd, ktorý je predmetomzmluvného vzťahu medzi CK a objednávateľom, ak do 15 dní pred jeho začiatkom nebude dosiahnutý minimálny počet účastníkov, alebo v iných prípadoch, ak uskutočnenie zájazdu je pre Awertravel ekonomicky neúnosné. 3. Awertravel si vyhradzuje právo zrušiť zájazd v dôsledku udalostí, ktorým nie je možné zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, alebo v dôsledku nepredvídateľných a neobvyklých udalostí.

IX. Poistenie

CK sprostredkuje objednávateľovi cestovné poistenie poisťovne Union. Presné znenie poistnej zmluvy a alternatívy poistenia sú k dispozícii v CK . Poistný vzťah vzniká priamo medzi poisťovacou spoločnosťou a účastníkom zájazdu.

X. Reklamácia služieb

CK zodpovedá objednávateľovi za porušenie záväzkov vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy bez ohľadu na to, či tieto záväzky má splniť cestovná kancelária, alebo iní dodávatelia služieb, ktoré sa poskytujú v rámci zájazdu. Objednávateľ uplatní právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne, a to u dodávateľa služby, alebo u povereného zástupcu cestovnej kancelárie. O uplatnení tohto práva je potrebné urobiť písomný záznam v spolupráci so zástupcom resp. delegátom cestovnej kancelárie. Ak nesplní CK povinnosti vyplývajúce zo zmluvy alebo zo zákona riadne a včas, musí objednávateľ uplatniť svoje právo písomne v CK bezodkladne, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu, alebo v prípade, že sa zájazd neuskutoční, odo dňa, kedy sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy, inak právo zaniká. Na uznanie nárokov pri chybne poskytnutej službe objednávateľ predloží písomný záznam urobený v spolupráci so zástupcom resp. delegátom cestovnej kancelárie, alebo dodávateľom služieb. Tento záznam je súčasťou reklamácie. Awertravel je povinná na všetky reklamácie odpovedať písomnou formou, a to najneskôr do 30 dní po obdržaní reklamácie.

XI. Zodpovednosť počas zájazdu

Účastník, ktorý na zájazde poruší zákonné predpisy príslušného štátu, nerešpektuje program zájazdu, odmieta sa riadiť pokynmi sprievodcu, môže byť vylúčený z pokračovania zájazdu a vrátený na vlastné náklady späť, pričom stráca akýkoľvek nárok na náhradu za nevyužité služby.

XII. Zdravotné záležitosti, škody

Každý zákazník cestuje s vedomím svojho zdravotného stavu a s vedomím úhrady nákladov za lekárske služby a liečenia v zahraničí. Zákazník je povinný nahradiť škodu, ktorú spôsobil v priebehu dopravy a pobytu v dopravnom prostriedku a v ubytovacom zariadení. V prípade, že cestujúci v priebehu zájazdu stratí, alebo sú mu odcudzené doklady, je povinný si pre spiatočnú cestu zabezpečiť nové (náhradné) doklady sám a na svoje náklady. Zákazník sa môže v tomto prípade obrátiť na sprievodcu so žiadosťou o pomoc pri získaní nových, alebo náhradných dokladov pre spiatočnú cestu.

XIII. Zvláštne služby

Zvláštne služby nie sú súčasťou ceny zájazdu. Tieto služby platí zákazník zvlášť (jednolôžková izba, zvláštna strava, zabezpečenie víz, zabezpečenie dopravy do miesta odletu, ubytovanie pred odletom v mieste odletu a pod.). Zákazník môže svoje požiadavky uviesť pri podaní prihlášky a tieto zaplatiť súčasne pri úhrade zálohy, alebo doplatku ceny zájazdu. Ak sa na pútnický zájazd prihlási jednotlivec, môže si priplatiť jednolôžkovú izbu. CK Vás môže doubytovať s inou ženou, alebo mužom, podľa veku a pohlavia, ale iba ak je prihlásených na ten konkrétny zájazd viacej jednotlivcov. V opačnom prípade je tento príplatok povinný.

XIV. Ochrana osobných údajov 

Naša spoločnosť zhromažďuje a spracováva Vami poskytnuté osobné údaje z dôvodu organizačného zabezpečenia zájazdu a marketingovej činnosti v zmysle zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a nie sú poskytované žiadnej tretej strane. V prípade záujmu o vyradenie z našej databázy máte právo o to písomne požiadať. Vaše želanie budeme samozrejme, rešpektovať. Objednávateľ potvrdzuje svojim podpisom zmluvy o obstaraní zájazdu svoj súhlas s tým, aby Awertravel spracovávala jeho osobné údaje uvedené v zmluve. Objednávateľ zároveň prehlasuje, že je splnomocnený podpisom zmluvy udeliť súhlas aj na spracovanie osobných údajov všetkých osôb uvedených v zmluve. Poskytované osobné údaje môžu byť sprístupnené iba zamestnancom Awertravel a ďalej osobám, ktoré sú oprávnené služby zabezpečované Awertravel ponúkať a poskytovať.

XIV. Záverečné ustanovenie 

Všeobecné a záručné podmienky CK sú platné pre účasť na všetkých jej zájazdoch a sú súčasťou zmluvy. Tieto podmienky sú spracované v zmysle Zákona o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr č. 281/2001 Z.z. v znení zákona 186/2006 Z.z. a v zmysle zmeny a doplnení Občianskeho zákoníka v znení neskorších predpisov. V ostatnom platia v plnom rozsahu príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.